Meer meer meer

Merken zijn dol op méér. Maakt eigenlijk niet uit waarvan. Meer is sowieso beter.

‘Meer dan winkelen’ is de slogan van een winkelgebied. Ik vind het vaag. Wat zijn dan die extra’s? Nou, service bijvoorbeeld. Horeca. Gratis parkeren.
Hm, als je het zo bekijkt: vooruit.
Ook gehoord: ‘Feenstra, meer in huis’.
Kan.

‘Pink Lady: zoveel meer dan een appel.’ Ehm… nee hoor.

Maar er is meer. Meer onzin.

Ici Paris XL. Zoveel méér dan het ideale cadeau.
Eh… wat dan nog meer? Flutcadeaus? Ligt er zoveel in die winkel dat je een volle dag moet uittrekken om het ideale cadeau op te sporen?
Ideaal is al maximum score. Meer dan ideaal bestaat niet.

Neckermann spant de kroon.
Ik haak al af als ik de vrouw tegen haar man hoor zeggen: “schat, moet je echt je rode zwemslip aan?” Zwemslip? Niemand gebruikt dat woord. Maar dit terzijde.
Het gaat om de afsluiter:
Neckermann. Meer dan jezelf zijn.
HUH, WAT? Nee!! Dat wil ik helemaal niet! Wij, bedoel ik. Al mijn persoonlijkheden zijn tegen.

One Reply to “Meer meer meer”

  1. Bij slogans voor Zoetermeer vind ik dat het wel mag. Vanwege de woordspeling.

    Het Stadshart noemt zich ‘Stadshart Zoeterméér’.
    (https://twitter.com/stadshartzmeer)

    En de winkels in de Dorpsstraat gingen daar in het verleden (nu niet meer, volgens mij) overheen met: ‘De Dorpsstraat heeft het meest.’ of ‘…heeft zoveel meer’.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *