Klanten”service”

Mijn vaste telefoonlijn heeft al een tijd lang kuren. Hij ligt er soms opeens hele dagen of avonden uit. Degene die mij proberen te bellen, horen de telefoon gewoon overgaan of krijgen een in-gesprek toon. Zelf kan ik dan ook niet bellen. Erg vervelend. De website van Telfort meldt in zo’n geval steeds dat er een storing is. Fijn dat ze er zelf van op de hoogte zijn, maar als dit dag in, dag uit speelt, heb ik er toch veel last van. Ik stuurde vorige maand een mail met een klacht over die storingen en de vraag of ik gecompenseerd kon worden voor de keren dat ik met mijn prepaid mobiel heb moeten bellen. Vandaag ontving ik de volgende mail:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 30-09-2008 met ticketnummer 1509549.
Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

In uw e-mail geeft u aan dat u problemen heeft gehad met vast bellen. In de
periode dat u deze problemen heeft ondervonden is er een telefoniestoring
geweest. Uw telefonieproblemen zijn zeer waarschijnlijk het gevolg geweest van
deze storing. De storing is inmiddels verholpen en vast bellen zou weer
probleemloos moeten werken.

Mocht u nog steeds problemen ondervinden met vast bellen, neemt u dan weer even
contact met ons op. Wij helpen u natuurlijk graag.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Telfort klantenservice internet
N. G.

1. Ik irriteer mij mateloos aan de zin “Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.” Ik heb geen idee waar dat vertrouwen toch steeds vandaan komt, want 9 van de 10 keer ben ik in zo’n geval juist níet voldoende geïnformeerd.

2. Mocht ik nog steeds problemen hebben met vast bellen, dan heeft opnieuw contact opnemen dus duidelijk geen enkele zin! “Wij helpen u natuurlijk graag.” Ik vraag me af hoe meneer G denkt mij ditmaal geholpen te hebben. Ik kan zelf ook op de site kijken of er een storing is en vaststellen als de lijn het weer doet.

3. Op mijn werkelijke vraag is niet eens gereageerd! Vandaar dat ik me niet kon beheersen en een vervolgklacht heb ingediend.

Wordt vervolgd over een kleine maand.

Beste meneer G,

Dank voor uw reactie op mijn klacht van 30-09 jl. Ik vind het erg jammer dat de
behandeling van mijn vraag 3,5 weken in beslag heeft genomen.

De inhoud van uw reactie stemt mij ook niet positief. U stelt vast dat ik
problemen gehad heb met vast bellen, maar dat die problemen inmiddels verholpen
zijn. Dat de problemen met vast bellen nu verholpen zijn is natuurlijk mooi,
maar dit heeft niets met mijn klacht te maken. Ik heb gevraagd om compensatie
voor de gemaakte kosten.

Ter vergelijk: als ik bij de slager bedorven vlees koop, dan wil ik graag dat de
slager dat vlees vervangt of mij op zijn minst mijn geld terug geeft. Ik heb er
niks aan als hij alleen zegt dat hij deze week wél goed vlees te koop heeft.

Ik hoop dus dat u mij hierin tegemoet kunt komen en ik hoor graag spoedig van u.

2 Replies to “Klanten”service””

  1. Hahahaa, geweldig hoe jij je in iets vast kunt bijten, zou willen dat ik dat ook wat vaker had. Goed bezig!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.