Cinema 4D giraffe: the making of

Op mijn werk heb ik nu een 3 daagse cursus Cinema 4D. Geweldig programma!!! Het is wel ingewikkeld, maar na 1 dag konden we al best wat maken. Als huiswerk kregen we de opdracht een giraffe te maken. Ik heb nog een heleboel vragen (bijv. hoe voorkom je dat de vlekken in zijn nek uitgerekt worden) maar die komen de volgende les dan wel aan bod. Hier in elk geval mijn poging… van kubus tot giraffe.


Begin met een soort Rubik’s cube. Trek daar de poten uit, en de nek.

Met HyperNURBS maakt het programma van de hoekige vorm een vloeiende vorm.

Rek, draai, kneed de gewenste vormen uit de vlakken, lijnen en punten van je model.

Voeg kleur en textuur toe.

Maak de losse onderdelen, zoals een oog.

Plaats de ogen op de juiste plek.

Zet lichtbronnen neer in je scène.

Et voilà! Je kunt je baksel van alle kanten bekijken.

4 Replies to “Cinema 4D giraffe: the making of”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.